Перейти к содержимому
Главная страница » 5 КУП (Зелено-Синій Пояс) Туль: «ВОН-ХЬО» «ЮЛЬ-ГОК»

5 КУП (Зелено-Синій Пояс) Туль: «ВОН-ХЬО» «ЮЛЬ-ГОК»

Теорія:

Білет № 1 Духовні принципи Таеквон-до (коротке визначення кожного принципу).

Відповідь:

Принципи таеквон-до:

1) Ввічливість (Ye Ui).

Формуючи свій характер, що займаються Таеквон-до повинні практикувати такі прояви чемності, включаючи їх як обов’язкові елементи в тренувальний процес: розвивати дух взаємоповаги; соромитися своїх шкідливих звичок; бути ввічливим; підтримувати атмосферу справедливості та гуманізму; дотримуватись ієрархії між тими, хто займається та інструктором, початківцями та кваліфікованими спортсменами, старшими та молодшими; вести себе відповідно до прийнятого етикету; поважати становище інших; вести себе з іншими чесно та відкрито.

 2) Чесність (Yom Chi).

«Чинити правильно, навіть коли ніхто не дивиться»

Кожен має вміти відрізняти правильне від помилкового, у разі власної неправоти, відчувати докори совісті.

3) Наполегливість (In Nae).

Стародавні казали: «Наполегливість призводить до очищення та досконалості». «Той, хто буде сторазово наполегливий, забезпечить світ своєму дому». Щастя та удача найчастіше дістаються наполегливим. Для того, щоб чогось досягти, необхідно поставити собі за мету і наполегливо її домагатися. Один із секретів становлення майстерності в Таеквон-до – наполегливе подолання всіх труднощів.

4) Самовладання (Guk Gi).

Самовладання надзвичайно важливе як у тренувальному залі, так і у повсякденному житті. Втрата самоконтролю під час спарингу може призвести до дуже серйозних наслідків обох суперників. Неуживливість усередині колективу є проявом поганого самоконтролю. Великий китайський мислитель Лао Цзи говорив: «Сильний — той, хто вміє перемагати себе, а не іншого».

5) Непохитність духу (Baekjul Boolgool).

Таеквон-до повинні бути чесними і щирими. Зіткнувшись із несправедливістю, вони повинні діяти активно, нічого не боячись, проявляти непохитний дух, незалежно від того, хто їм протистоїть і як багато противників.

Білет № 2 Дата заснування Таеквон-до «ДО-САН» (розшифрувати назву та вказати кількість рухів). Навіщо потрібен спаринг?

Відповідь: свою назву Таеквон до отримав 11 квітня 1955 року.

Назва туля «До Сан» є псевдонімом відомого патріота Ан Чхан Хо (1876-1938). Включення в туль 24 рухів символізує роки життя, присвячені цією людиною просвітницької діяльності та участі у русі за визволення Кореї.

Спаринг у Таєквон-до в основному ділиться на два види: вільний, який схожий на бокс, та спаринг із заздалегідь обумовленим сценарієм.Вільний спаринг дозволяє розвинути бійцівський дух і хоробрість, навчитися читати маневри і тактику суперника, отримати об’єктивну оцінку своєї майстерності. А спаринг із заздалегідь обумовленим сценарієм дає можливість застосовувати вміння і навички, набуті при вивченні тулів і базової техніки по відношенню до суперника, що рухається. Спаринг має нерозривний зв’язок з тулями та базовою технікою. З іншого боку, він корисний і для загартування атакуючих та захисних сегментів тіла.

Білет № 3 Ім’я та дата народження засновника Таеквон-до. Назвати 4 основні блоки та їх короткий опис.

Відповідь: засновник Таеквон-до, генерал Чой Хонг Хі народився 9 листопада 1918 року у містечку Хваде (територія нинішньої КНДР).

«Наджунде макгі» — нижній блок;

«Чуке макгі» — верхній блок;

«Анпальмок каунде макгі» — середній блок (зсередини назовні);

«Ануро бакатпальмок макгі» — середній блок (зовні всередину).

Білет № 4 Чарет соги, Нарані соги, Гоннун соги, Нюнча соги, Аннун согі- короткий опис стійок.

Відповідь: «Чарет соги» (моа соги) — стопи розташовуються поруч. При цій стійці таеквондист звернений до суперника чи обличчям чи боком.

«Нарани соги» — стопи розташовуються паралельно на ширині плечей. Таеквондист звернений до суперника чи обличчям чи боком.

«Гоннун соги» є найбільш ефективною стійкою для виконання атакуючих та захисних дій, спрямованих вперед або назад.

Нога переміщається вперед або назад так, щоб відстань між пальцями впоздовжньому напрямку становило 1,5 ширини плечей, а відстань між центрами стоп (у поперечному напрямку) дорівнювала ширині плечей. Коліно передньої ноги згинається таким чином, що уявна вертикальна лінія одночасно проходить через колінний суглоб і п’яту. Задня нога має бути прямою.Вага тіла розподілена рівномірно на обидві ноги.Стопа передньої ноги звернена вперед, стопа задньої ноги повернута назовні на 25 °. Поворот задньої ноги більш ніж на 25 ° ускладнює захисні дії при атаці ззаду.М’язи стоп повинні бути напружені (має виникати почуття, що стопи притягуються один до одного).При виконанні атакуючих та захисних дій з цієї стійки таеквондист може бути звернений до суперника особою або в півоберта.

«Нюнча соги» широко застосовується при виконанні як захисних, так і атакуючих дій. Для удару передньої ногою потрібно лише незначне перерозподілити вагу тіла. Перевагами даної стійки вважаються можливість виконання прослизання та розташування таеквондиста в півоберту до суперника.

Нога переміщається вперед або назад так, щоб відстань між пальцями передньої ноги та зовнішнім краєм задньої ноги в поздовжньому напрямку становила 1,5 ширини плечей. Стопи при цьому розташовуються під прямим кутом. Рекомендується повернути обидві стопи приблизно на 15°. Для підвищення стійкості відстань між п’ятами у фронтальній площині має становити приблизно 2,5 см. Коліно задньої ноги згинається таким чином, щоб уявна вертикальна лінія одночасно проходила через колінний суглоб та пальці стопи. Коліно задньої ноги згинається пропорційно передній.Таз повинен розташовуватись над внутрішнім краєм колінного суглоба задньої ноги.Приблизно 70% ваги тіла має припадати на задню та 30% на передню ногу.

«Аннун соги» дуже зручна стійка для виконання рухів убік. Широко використовується при вдосконаленні ударів руками, тренуванні м’язів ніг.

Стопи розташовуються паралельно з відривом 1,5 ширини плечей.Вага тіла розподілена рівномірно на обидві ноги.Колінні суглоби знаходяться над подушечками стоп.Зовнішні краї стоп упираються в опору (ніби відштовхуючись кожною ногою всередину). Груди та живіт подані вперед. М’язи черевного преса напружені.При виконанні атакуючих та захисних дій з цієї стійки таеквондист може бути звернений до суперника обличчям або боком.

Білет № 5 Що означає слово Таеквон? Скільки тулів у Таеквон-до і чому саме така кількість? «ДО-САН» (розшифрувати назву та вказати кількість рухів)

Відповідь:

Корейське «тае» означає «виконання удару ногою в стрибку або польоті»,

«квон» — «кулак» (головним чином в контексті завдання удару або розбивання чогось рукою),

«до» — «мистецтво», «шлях» — шлях істини, торований у минулому, покритий святістю та мудрістю.

Поєднавши всі разом, отримуємо, що слово «таеквон-до» означає систему духовного тренування та техніку самооборони без зброї поряд зі здоров’ям, а також кваліфікованим виконанням ударів, блоків та стрибків, що виконуються голими руками та ногами для поразки одного чи кількох суперників.

У Таеквон-до існує 24 тулі, що символізує 24 години на добу, тобто. життя людини. Людське життя (грубо кажучи 100 років) у масштабі вічності може розглядатися як один день. Таким чином, усі люди – прості мандрівники, які проходять перед вічністю за один день.Ніхто не може прожити довше відрізка часу, відпущеного йому для життя. Але, незважаючи на це, багато людей так сильно прагнуть матеріальних благ, начебто вони збираються прожити тисячоліття. Небагатьом вдається залишити прийдешнім поколінням зразки високого духу і таким чином отримати безсмертя. Дух вічний, матеріальні блага – ні. Найголовнішим у житті є те, що передається майбутнім поколінням.

Назва туля «До Сан» є псевдонімом відомого патріота Ан Чхан Хо (1876-1938). Включення в туль 24 рухів символізує роки життя, присвячені цією людиною просвітницької діяльності та участі у русі за визволення Кореї.

Білет № 6 Що означає зелений колір пояса? «ВОН ХЬЙО» (розшифрувати назву та вказати кількість рухів).

Відповідь: зелений символізує початкові етапи процесу росту рослин, до якого уподібнюється процес розвитку Таеквон-до.

Туль «ВОН ХЬЙО» названий на честь ченця, що познайомив у 686 р до н.е. корейську династію Силла із буддизмом. Кількість рухів – 28.

Білет № 7 Взаємини «учень-інструктор» (розпорядження, які їм необхідно виконувати)

Відповідальність: Відповідальність за навчання мистецтву Таеквон-до лежить на інструкторах, основне завдання яких полягає в тому, щоб зробити учнів фізично та духовно здоровими і тим самим зробити свій внесок у створення мирного суспільства. Звичайно ж, кожній школі потрібен відданий та щирий інструктор. Але жодна школа не зможе рости і розвиватися за відсутності так само відданих та щирих учнів.

Інструктору та учневі необхідно виконувати наступні приписи:

ІНСТРУКТОР

1. Ніколи не втомлюватися вчити. Хороший інструктор може навчати скрізь, будь-коли. Він завжди має бути готовим відповідати на запитання.

2. Інструктор повинен прагнути, щоб учень перевершив його. Такий результат є найбільшою похвалою інструктору. Учня ніколи не можна тримати позаду. Якщо інструктор зрозумів, що учень перевершив його можливості, учня треба передати інструкторові вищої кваліфікації.

3. Інструктор завжди повинен бути прикладом для учнів і ніколи не намагатися обманювати їх.

4. Виховання учня має бути вищим за матеріальну зацікавленість. Як тільки інструктор стане стурбований матеріальними аспектами навчання, він одразу втратить повагу учнів.

5. Інструктор повинен навчати, ґрунтуючись на науковій базі, щоб заощаджувати сили та час.

6. Інструктор повинен допомагати учням встановлювати добрі стосунки поза спортивного залу. Обов’язок інструктора займатися вихованням учнів як у залі, так і за його межами.

7. Необхідно заохочувати відвідування інших спортзалів, вивчення досвіду інших шкіл. Учні, яким заборонено відвідувати інші школи, можуть стати неслухняними. Доцільність відвідування інших шкіл зумовлена ​​тим, що учень не тільки зможе підібрати школу, яка йому підходить якнайкраще, а й багато чого навчитися, порівнюючи різні школи.

8. До всіх учнів слід ставитися однаково. Улюбленців бути не повинно. Лаяти учня можна тільки наодинці з ним і ніколи не робити цього на очах інших.

9. Якщо інструктор не знає відповіді питання, йому слід придумувати відповідь. Треба визнати свою непоінформованість і спробувати знайти відповідь якнайшвидше.

10. Інструктор не повинен шукати в учнів такого роду допомоги, як прибирання кабінетів, ремонт тощо.

11. Інструктор не повинен використовувати своїх учнів для особистих цілей. Єдина мета інструктора – виховати фізично та духовно досконалих учнів.

12. Інструктор повинен завжди бути чесним з учнями, не втрачати їхньої довіри.

УЧНІ

1. Ніколи не втомлюватися вчитися. Хороший учень може навчатися скрізь і будь-коли. У цьому секрет успіху у навчанні.

2. Гарний учень готовий на жертви заради свого бойового мистецтва та інструктора. Деякі учні розглядають навчання як товар, куплений за щомісячну плату, і не бажають брати участь у виступах, навчанні чи роботі у спортзалі. Інструктор може дозволити собі позбутися таких учнів.

3. Завжди бути добрим прикладом для молодших учнів. Цілком природно, що вони захочуть змагатися зі старшими.

4. Завжди бути відданими, ніколи не критикувати інструктора, застосовувані способи навчання і саме таеквон-до.

5. Вивчати і намагатися використовувати показаний інструктором прийом.

6. Пам’ятати, що поведінка учня поза спортзалу відбивається на бойовому мистецтві та інструкторі.

7. Якщо учень освоїв нові прийоми з іншої школи, а інструктор заперечує їх застосування, учень повинен відмовитися від них, або займатися там, де він вивчив ці прийоми.

8. Ніколи не виявляти неповагу до інструктора. Хоча учневі можна не погоджуватися з інструктором, він повинен спочатку виконувати завдання, а обговорювати всі питання пізніше.

9. Завжди бути активним, не соромлячись ставити запитання.

10. Ніколи не зраджувати інструктора.

Білет № 8 «ЮЛЬ-ГОК» (розшифрувати назву, діаграму та вказати кількість рухів).

Відповідь:

Назва туля «Юль Гок» є псевдонімом великого філософа та вчителя Лі І (1536-1584), прозваного «Корейським Конфуцієм». Включення в туль 38 рухів символізує місце народження цієї людини – 38 паралель, а діаграма рухів – ієрогліф, який відповідає слову «вчитель».